reklama

Moja skúsenosť s Bachovými esenciami

Pokladám sa skôr za človeka analytického, a tak pre mňa nie je ľahké popísať túto skúsenosť, ale predsa sa pokúsim. Moje zdravie je chvalabohu pevné a po zmene stravy (ktorú niekedy popíšem) ma obchádzajú aj "bežné" choroby ako chrípka či nádcha. Ale moja myseľ je zvedavá a tak som sa rozhodol (chrobáka do hlavy mi vpustila kamarátka) vyskúšať na sebe liečbu (alebo terapiu) Bachovými esenciami. Keď sa na to pozerám spätne viedla ma k tomu zvedavosť či skôr pochybnosť... Ale k veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Bachove esencie
Bachove esencie (zdroj: Nelson Pharmacy)

Najskôr som si naštudoval čo to bachova terapia je - napríklad tu: http://www.bachovaterapie.cz/BTK.php, dočítal som sa že bachovou terapiou je možné liečiť, resp. upraviť (napraviť) nasledujúce stavy - neuvádzam všetky, lebo je ich celá hŕba:

  • obavy zo známych vecí - strach zo skúšok, z choroby,

  • panickú poruchu, pocity strachu, pocity bezmocnosti,

  • prehnané obavy o druhých

  • opakujúce sa myšlienky v hlave, ktorých sa nevieme zbaviť

  • apatiu, rezignáciu, depresívne stavy

  • telesnú a duševnú únavu a vyčerpanie

  • beznádej, sklamanie, pesimizmus

  • vnútornú nerozhodnosť a nevyrovnanosť

  • výčitky svedomia a pocity viny

  • komplexy menejcennosti a nedostatok sebadôvery

  • akútny stres = telesný či duševný šok (autonehoda, úmrtie v rodine, strata zamestnania a pod.)

A ako píšem je ich naozaj strašne veľa... :-)

Prírode verím a tak som sa odvážne (ale stále s pochybnosťami) vrhol do novej skúsenosti. Najskôr sa bolo potrebné rozhodnúť čo chcem "poriešiť", toto bola celkom zábava, keďže, ako som už písal predtým je moje zdravie v poriadku. Tak som sa rozhodol, že to skúsim, s mojou stresom ťažko skúšanou psychikou (ruku na srdce kto v dnešnej dobe neprežíva stresy z nezaplatených faktúr, pokazeného auta keď ho práve súrne potrebujete, z nedostatku financií, ...). Niekto na to reaguje zlým a nedostatočným spánkom, niekto celodennou podráždenosťou, niekdo problémami s trávením, a keďže moja súčasná životná situácia zahŕňa presne všetko toto čo som spomenul, aj keď moje fyzické zdravie si to zatiaľ neodnieslo, moje vnútorné napatie amplituduje :-) s momentálnou situáciou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vačšinu času viem so sebou vydržať, ale niekedy mám aj slabšie dni. Bachova terapia sľubuje (ak to môžem takto napísať) vyriešenie mentálnych blokov, vzorcov správania, či dokonca problémov psychosomatického pôvodu - viďte vyššie.

Prešiel som azda celý Slovenský trh s bachovými esenciami, vybral som si pani z domény http://www.zdravyobchodik.sk, kde sa ponúka aj poradenstvo.

Potup bol takýto:

Už pri prvom kontaktom maily som popísal, čo by som potreboval vyriešiť, a že som sa dočítal, že bachove esencie by v tom mohli byť nápomocné. Pani mi potvrdila naštudovanú informáciu, a po pár dňoch som mal doma namiešanú bachovu esenciu priamo na mieru :-) (dá sa zmiešať viac bachových esencií, aby pokryli problémy, ktoré potrebujete zvládnuť). Odporúčanú dávku 4x denne som nedodržiaval lebo som na podobné veci lajdák, tak som si dával raz ráno a raz večer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvé dva dni som nespozoroval žiadnu zmenu, v podstate som nespozoroval zmenu vôbec, ona totiž prišla úplne nebadane, ako by som to bol vždy ja, pripadalo mi, že som sa tak správal stále, ale pamäť hovorila niečo iné. Strašne ťažko sa popisujú veci prirodzené. Sme zvyhnutý na dianie skokové - násilné, nie na prirodzené - plynulé. Ani som si nevšimol a bol som novým, lepšie povedané opraveným človekom. Tak nejak pevnejší, alebo možno silnejší.

Aby som zhrnul čo sa stalo:

Zmenu som si nevšimol, lebo takýto som bez obalu - toto je môj prirodzený stav, akurát som "odľahčený". Pripadá mi to akoby tie "problémy", ktoré som potreboval riešiť boli ako ťažké kamene v ruksaku, a tieto bachovky ich z neho nejakým spôsobom vyhádzali. Zatiaľ "na nich fungujem" a sám som zvedavý či sú účinky trvalé alebo sa po vysadení vrátim do starých koľají. Informácie hovoria o trvalých účinkoch, ale treba dodržať užívanie cca 7 týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Viem, že Bachove esencie nie je príliš mainstreamová téma, a už sa neviem dočkať, na komentáre od odborníkov na danú tému, ktorý budú tvrdiť, že je to úplná somarina a nikdy to neskúsili. Taký sa prosím zdržte komentára, mám rád rozhovory, ktoré niekam vedú. Tiež by ma zaujímalo či máte niekto podobné skúsenosti. Ak áno sem s nimi.

Michal Kubáň

Michal Kubáň

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Som. Zoznam autorových rubrík:  Z LiptovaZdravieZvieracia ríša

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu